איך הכי טוב לשבת מול מסך מחשב?

 זו השאלה שכמעט כל אדם שבבעלותו מחשב שואל. ובכן, אתה עשוי להיות מופתע
ללמוד כי עבור מבוגרים רבים בארה"ב. הנתון הזה מרחף קצת מעל 10 שעות ביום!
למרות שזה אולי נשמע שערורייתי, זה לא כל כך מופרך כאשר אתה חושב
על עובדי המשרד בדרך כלל לבלות את רוב יום העבודה
שלהם או יושב מאחורי צגי המחשב שלהם או ליד השולחנות שלהם.

מסך מחשב מה חשוב לדעת על שהייה רבה על המסך

אם אי פעם היה לך עייפות עיניים לאחר שבילית קצת זמן מודבק לצג המחשב
שלך אז אתה מבין בדיוק כמה לא נוח זה יכול להיות. עייפות עיניים
היא הצטברות של תסמינים המפחיתים בהדרגה את הסובלנות של הפרט לאור.
במקרה של משתמשי מחשב זה אומר ירידה בראייה ההיקפית שלהם
בשילוב עם עלייה בוהק. התוצאה הסופית היא עייפות עיניים וכתוצאה מכך חוסר יכולת לתפקד ביעילות בזמן במחשב.

איך למנוע את מאמץ בעיניים דרך מסך מחשב

על מנת למנוע מאמץ עיניים במחשב, ובכך למנוע את תחילתה של עייפות עיניים, אתה צריך לשבת כראוי. הצעד הראשון הוא להתרגל לצג שלך. הצג תוכנן להיות נוח וארגונומי. למעשה, רוב האנשים שמשתמשים במחשב שלהם יגידו לך שהצג הוא אחד החלקים הנוחים ביותר של רהיטים בבעלותם. לכן, אם אתה לא רגיל לאופן שבו הצג יושב על השולחן שלך, עכשיו זה זמן טוב לעשות כמה כפיפות תרגול או קצת יוגה כדי לפתח את תנוחה ישיבה נכונה.

לאחר שפיתחת תנוחה טובה, זכור לתת לעצמך הפסקות. כל שעה, קח הפסקה של רבע שעה ותקרא ספר. על כל 25 שעות, קחו הפסקה של רבע שעה ו צאו להליכה. לאחר עבודה במשך תקופה ארוכה של זמן במחשב, אתה עלול להרגיש כי אתה כל הזמן מאמץ את העיניים וכאבי הראש הם תכופים. כדי להילחם בזה, צאו להליכה קצרה כל שלושים דקות. זה יכול גם לעזור לך למנוע את תחילתו של מאמץ עיניים במחשב.

ישיבה נכונה הפסקות זה שם המשחק

בשלב הבא, חשוב להבין שרוב האנשים יושבים בצורה לא נכונה. לדוגמה, אם אתה עומד למתוח את שרירי הצוואר שלך, הראש שלך עשוי באופן טבעי להטות בחזרה קצת. עם זאת, כאשר אתה יושב, המשקל של פלג הגוף העליון והצוואר צריך למשוך למטה על הגב התחתון והצוואר שלך, ובכך לדחוף את הצוואר ואת הראש קדימה. עם הזמן המשיכה המתמשכת הזו בצוואר עלולה להוביל למצב כואב הנקרא תסמונת מנהרת שורש כף היד, הגורמת לשרירי הידיים ופרקי הידיים להתכווץ יחד, ולגרום לאי הנוחות המתוארת לעיל.

עוד מאמרים מעניניים באתר מגזין סטודיו:

איך הכי טוב לשבת מול מסך מחשב?

דרך תרגילים פשוטים

דרך טובה להגיע לבעיה זו היא לתרגל יוגה, אשר יכול לעזור לחזק את שרירי הכתפיים והגב שלך, ולהקל על כל לחץ על הכתפיים. אם אתה כבר משתמש בצג מחשב כדי לעבוד ליד השולחן שלך, הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא להשתמש בכרית מותניים לשבת על, במקום להשתמש בכיסא העבודה שלך. אם כיסא העבודה שלך אינו כולל כרית מותניים, או אם לכיסא שלך אין תמיכה בגב, עליך להתקין כרית מותנית. ברגע שאתה יושב בכיסא שלך, אתה צריך לוודא שהרגליים שלך לגעת ברצפה במרחק נוח. הדבר הבא שאתה צריך לעשות הוא להבטיח כי ההתפתות שלך מקבילות לרצפה.

איך לשבת נכון

באופן אידיאלי, המרחק בין המרפק לרצפה צריך להיות מספיק כדי להימנע מהרמת הכתפיים. כדי להשיג זאת, ודא כי יש לך את שני המרפקים מעט עקום. דרך נוספת לשבת כראוי בעת שימוש במחשב היא למקם את הרגליים בחוזקה על הרצפה, עם העקבים שטוחים כנגדו. חשוב לזכור כי לא מומלץ הנח את זרועותיך על השולחן, אלא לתרגל הרגלי יציבה בעת הישיבה. על ידי ביצוע טיפים פשוטים אלה, זה לא יהיה קשה לך לשבת נכון.

חשוב גם לזכור שהמבט שלך צריך להישאר ישירות מעל המסך, כאשר המיקוד פונה מעט כלפי מטה. כאשר אתה מסתכל למעלה, העיניים שלך נוטות לצאת מהתנוחה הנכונה, ולגרום למסך לשקף אור באופן לא מדויק. כדי לפתור בעיה זו, שב מעט עם מבטך לכיוון החלק האחורי של הצג. פעולה זו תבטיח שהראייה שלך תהיה ממוקדת כראוי, ותמזער את כמות האור המשקפת את הצג.